Fondeig al Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Cargol de l’Escala

  • 25/May/2023
  • Categoria: Mediambient

La pràctica del fondeig està regulada en alguns punts del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i en alguns punt de l’Escala amb l’objectiu de protegir les àrees amb presència de posidònia a la Costa Brava. Durant els mesos de major afluència d’embarcacions, trobaràs boies d’amarrament disponibles per tal de poder gaudir del mar amb el major respecte cap al medi.

Consulta les boies disponibles per al fondeig a la zona per tal de que puguis navegar i fondejar de manera responsable.

Boies de fondeig al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i l’Escala.

Entre els mesos d’abril i octubre, està actiu el servei de vigilància i cobrament per a l’amarrament a boies a les Illes Medes. La zona disposa d’un camp on hi trobaràs boies tarifades de color vermell o taronja i de color blanc destinades a usuaris particulars i en els dos casos es podrà contractar l’amarrament de manera anual o bé puntual.

  • Boia vermella o taronjaembarcacions de fins a 9 m d’eslora:
    • 8,35 € per mig dia (des de la sortida de sol fins a les 14 h i de les 14 h fins a la posta del sol). Pagament directe a la boia únicament amb targeta bancària.
    • 106,15 € anuals. Demana el teu abonament anual a l’Oficina Central del Club! Finalitzat el procés, se t’assignarà una targeta d’abonament i un adhesiu amb la matrícula per facilitar la identificació de la teva embarcació.
  • Boia blancaembarcacions d’entre 9 i 16 m d’eslora:
    • 12,55 € per mig dia (des de la sortida de sol fins a les 14 h i de les 14 h fins a la posta del sol). Pagament directe a la boia únicament amb targeta bancària.
    • 126,95 € anuals. Demana el teu abonament anual a l’Oficina Central del Club! Finalitzat el procés, se t’assignarà una targeta d’abonament i un adhesiu amb la matrícula per facilitar la identificació de la teva embarcació.

Altres condicions a tenir en compte:

    • La modalitat anual no garanteix l’ús de la boia, pel que l’amarrament estarà condicionat a la disponibilitat de boies del moment.
    • Només podrà amarrar una embarcació per boia, excepte els mesos de juliol i agost, en que es permetrà que hi hagi un màxim de dues embarcacions per boia.
    • No està permès pernoctar a la reserva.

Consulta la informació complementaria i relativa a la regulació de les activitats marines al Parc!

Més informació: Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

Durant els mesos d’estiu, la Cala Montgó disposa d’un camp de boies que queda distribuït de la següent manera:

    • 11 boies de senyalització de posidònia que delimiten la zona on és prohibit fondejar amb àncora. Aquestes són grogues, grans i tenen una aspa. A l’exterior de la zona delimitada, el fondeig està permès.
    • Boies rodones, grogues i de mida mitjana de senyalització de l’espai de bany instal·lades al fons i als laterals de la cala, on no es pot accedir amb embarcació.
    • 90 boies vermelles per a embarcacions esportives situades dins la zona de posidònia.
    • 8 boies grogues per a embarcacions de centres de submarinisme que es poden utilitzar si no hi ha cap centre amarrat. D’ús compartit sempre que l’espai ho permeti.

Les boies de fondeig estan gestionades per l’operador de Cala Montgó. Fruit de l’acord de col·laboració amb els Clubs Nàutics de l’Escala i l’Estartit l’operador aplica un preu especial als seus serveis per a socis, usuaris del Forfait Anual i de Temporada, consulta les tarifes publiques i sol·licita teu descompte. Per accedir-hi, sol·licita la teva targeta digital de client del Club per poder-te acreditar a través de l’App del Club.

Tarifa especial per a socis i usuaris del Forfaits del Club:

    • Embarcacions fins a 12 m:
      • 1 h 15 min: 5,81 €
      • 2h 30 min: 10,5 €
      • Més de 2 h 30 min – tot el dia: 17 €
      • Dia i nit 25,5 €
    • Embarcacions de més de 12 m: 25% de descompte sobre la tarifa general
    • Servei de transfer a la platja: 3,75 € persona i viatge.

Consulta les tarifes i reserva la teva boia

Consulta el plànol de boies de Montgó

Per aquests mesos d’estiu el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter instal·larà un nombre ampliat de boies a les Cales Ferriol, Pedrosa i Falaguer per regular el fondeig en aquestes àrees. L’ús d’aquestes boies estarà permès entre la sortida i la posta de sol i la seva distribució és la següent:

Cala Ferriol:

    • 3 boies de senyalització de posidònia a les entrades de la cala, dues al nord i una al sud. Aquestes són grogues, grans i tenen una aspa. A l’exterior de la zona delimitada, el fondeig està permès.
    • 15 boies taronges gratuïtes disponibles per a embarcacions de fins a 9 metres situades dins la zona de posidònia.
    • 1 boia groga d’ús preferent per a embarcacions de centres de submarinisme que es pot utilitzar si no hi ha cap centre amarrat.

Consulta el plànol de boies de Ferriol

Cala Pedrosa:

    • 2 boies de senyalització de posidònia a les entrades nord i sud del canal de la cala. Aquestes són grogues, grans i tenen una aspa. A l’exterior de la zona delimitada, el fondeig està permès.
    • 13 boies taronges gratuïtes disponibles per a embarcacions de fins a 9 metres d’eslora situades dins la zona de posidònia.
    • 1 boia groga d’ús preferent per a embarcacions de centres de submarinisme que es pot utilitzar si no hi ha cap centre amarrat.

Consulta el plànol de boies de Pedrosa

Cala Falaguer

    • 2 noves boies gratuïtes disponibles per a embarcacions de fins a 9 metres.
    • 6 noves boies grogues d’ús preferent per centres de submarinisme que es poden utilitzar si no hi ha cap centre amarrat.

Consulta el plànol de boies Cala Falaguer

Entre els mesos de juliol i setembre el fondeig no està permès a l’àrea d’El Cargol de l’Escala i cal fer-ho utilitzant únicament el camp de boies d’ús diürn habilitat amb capacitat per a embarcacions de fins a 12 metres. L’ús d’aquestes boies és gratuït.

El camp de boies d’El Cargol consta de:

    • 16 boies blaves per a embarcacions de fins a 8 m.
    • 4 boies blaves per a embarcacions de fins a 12 m.

Un cop retirades les boies, el fondeig estarà permès sempre que no s’afecti a la posidònia.

Camp de boies d'El Cargol de l'Escala
Camp de boies de Cala Montgó
Camp de boies de Cala Montgó
Camp de boies de Cala Montgó a L'Escala

Quines notícies vols veure:

24.9º C

Vent: 0 N 0.0Kts, 22.0 Max

image description